Libraria Bucuresti, numai carti bune
Libraria Bucuresti, numai carti bune
Vindecarea sufletului de frica si suferinta

Contul meu

Cosul meu

Relatii Clienti

Cum Cumpar ?
NOUTATI
IN LIBRARIE
BESTSELLER
TOP 20 VANZARI
EDUCATIE PRIN BLANDETE
CARTI PENTRU PARINTI
PREMIUL NOBEL 2017
KAZUO ISHIGURO
Aboneaza-te la newsletter
ANPC
Termeni si Conditii
Manual de yoga
Manual de yoga
Editura: Kamala
Anul de aparitie: 2017
Numar de pagini: 544
Autor(i): Simona Trandafir, Liviu Gheorghe, Sebastian Teodor, Claudiu Trandafir
Editura: Kamala
Colectia:
Disponibilitate: In stoc

Extras din introducere:
„Suntem bucurosi sa constatam ca si în România, în ultimii ani a aparut o crestere a interesului fata de filozofia si practica Yoga.

Prin aceasta lucrare de specialitate urmarim sa oferim accesul la o forma de Yoga care reuneste sinergic atitudini si metode îndreptate spre revelarea naturii noastre Reale, ...
Pret: 37,00 lei
buc.
CARTI » Spiritualitate » Manual de yoga

Manual de yoga

Extras din introducere:
„Suntem bucurosi sa constatam ca si în România, în ultimii ani a aparut o crestere a interesului fata de filozofia si practica Yoga.

Prin aceasta lucrare de specialitate urmarim sa oferim accesul la o forma de Yoga care reuneste sinergic atitudini si metode îndreptate spre revelarea naturii noastre Reale, ?tman, pe care traditiile contemplative au denumit-o Inima Spirituala.
Yoga Inimii Spirituale – caci aceasta este denumirea formei de Yoga pe care o practicam în cadrul Centrului de Yoga si Meditatie Kamala – are la baza principiile si viziunea spirituala traditionala ce se regasesc în Yoga clasica (Patañjali), în advaita ved?nta, în tantra, în saivism.

Ce este yoga

Yoga este o cale de evolutie spirituala, un ansamblu de metode, de tehnici practice care vizeaza recunoasterea unitatii care exista, la nivel esential, atât între corp, minte si spirit, cât si între individual si universal, între om si Dumnezeu. Ea se gaseste în cultura orientala în toate marile traditii autentice ca o baza teoretica si practica pentru realizarile de natura spirituala, ca o pregatire a aspirantului pentru trairile mistice specifice caii pe care o urmeaza, fiind însa si o linie clar definita de transformare.

Yoga nu este o religie pentru ca în fapt permite oricarei religii sa se foloseasca de ea pentru a-si atinge telul spiritual. În egala masura ea este accesibila si celor care nu au niciun fel de credinta religioasa pentru ca porneste de la elementele palpabile ale existentei pe care urmareste sa le armonizeze si sa le transforme în bine.

Etimologic, cuvântul Yoga provine de la radacina sanscrita yuj care înseamna “a uni, a pune împreuna, a tine strâns, a înjuga”.

Prin urmare, Yoga este regasirea, prin tehnici specifice, a unitatii între anumite aspecte partiale ale unei realitati, fie ca este de natura fizica, psihica sau spirituala.

Exista în universul care ne înconjoara o legitate care face ca ceea ce putem numi „întreg” pe un nivel sa fie o „parte” a unui nivel superior. Celula, de exemplu, asa cum este ea, poate fi descrisa ca un „întreg”, ca un tot unitar, dar în aceeasi masura poate fi descrisa ca o parte a unui organ. Organul la rândul sau poate sa fie considerat un întreg, dar în acelasi timp el este o parte a unui corp. La o scara mai larga, Pamântul poate fi considerat un întreg, dar în acelasi timp el este o parte a sistemului solar. Sistemul solar la rândul sau este o parte a galaxiei.

În yoga, aceasta recunoastere a unitatii a tot porneste de la realitatile cele mai concrete (corp, minte) pentru a patrunde în realitati de un ordin din ce în ce mai subtil si mai elevat pe masura ce se avanseaza în ceea ce ar putea fi numit un proces de „elevare a constiintei”. Centrul în jurul caruia aceasta unire se constientizeaza este Inima Spirituala, iar ea este însasi viata universului.

Una dintre experientele pe care se bazeaza yoga este constienta constiintei. O problema filozofica mereu actuala este aceea de a defini ce înseamna „a exista”. Descartes a rostit faimoasa maxima care spune „Cogito, ergo sum” („Gândesc, deci exist”) care s-a transformat în crezul gândirii moderne, stiintifice, dar care a limitat într-o oarecare masura existenta doar la actiunea de a gândi.

De fapt, problema nu este de a defini existenta, pentru ca aceasta este o evidenta ce nu are nevoie propriu-zis de o descriere, ci de a defini constienta asupra acestei existente, asa-numita constiinta de sine. Asadar, într-o prima etapa suntem constienti ca existam si ne simtim individualizati fata de universul înconjurator ca o unitate. Prin urmare am putea spune ca aceasta constiinta este caracteristica fiintei umane de a integra într-o unitate existenta proprie.

La început, aceasta constiinta se refera la corp, minte, personalitate, însa ea are tendinta spontana sa cuprinda în sfera ei de existenta din ce în ce mai multe lucruri si aspecte ale universului. Procesul acesta de expansiune a constiintei este asimilat în traditia spirituala cu „elevarea constiintei”.

Aceasta definire nu este exhaustiva, ci reprezinta mai degraba un model de lucru care sa ne permita sa întelegem ce anume se produce când, prin practica yoga, apare o modificare în calitatea constiintei de sine care ne permite o integrare din ce în ce mai buna în mediul înconjurator: în cel fizic (printr-o stare de sanatate ori de armonie cu lumea în care existam), în cel social (prin îmbunatatirea capacitatii de a comunica si relationa cu cei din jur, atât oameni cât si alte fiinte) si în cel spiritual.

Desi am început sa definim Yoga ca o expansiune a constiintei printr-un proces de unificare si integrare, ea reprezinta în acelasi timp un act de cunoastere de sine, o patrundere în intimitatea cea mai profunda a existentei noastre, în chiar centrul sentimentului de „a fi”.

Traditia spirituala hindusa vorbeste de faptul ca fiecare fiinta este o parte a unei realitati mai profunde, de natura divina, si aceasta „parte-întreg” este numita „?tman” sau, asa cum o vom numi în româneste, „Sine” ori ”Inima Spirituala”.

Aceasta „Inima” reprezinta adevarata noastra natura în puritatea si eternitatea ei originara.

Printr-un proces de învaluire gradata, de „îmbracare” cu diferite realitati de ordin inferior, Sinele apare ca fiind „ego”-ul sau constiinta limitata de sine. Prin urmare, evolutia spirituala mai poate fi definita si ca o eliberare de toate aceste „valuri” limitatoare care ne acopera adevarata natura care este Inima Spirituala, ?tman, printr-un proces de cunoastere de sine.

Egoul este constiinta de sine limitata, care stabileste bariere între ceea ce este perceput ca „eu” si restul universului. De aceea, el este perceput ca o tendinta de involutie, de restrângere a constiintei. Adesea, o persoana care este întrebata „cine esti tu?” va tinde sa îsi exprime existenta printr-un numar de caracteristici care sa o individualizeze, sa o separe de restul universului. Îsi va spune numele, profesia, pregatirea scolara sau profesionala, calitatile sau defectele personalitatii etc., cu alte cuvinte va urmari sa îsi defineasca cât mai clar un contur, o limita a constiintei de sine.

Sufletul se manifesta ca o tendinta opusa acestei contractii pe care o exprima egoul. Sufletul reprezinta la rândul sau o constiinta de sine, care însa urmareste sa cuprinda în ea cât mai mult din universul înconjurator, fiinte, obiecte, realitati, fenomene etc. Aceasta stare, pe care unele traditii o numesc „trezire” sufleteasca, este începutul procesului de cunoastere de sine, al acelui proces de îndepartare a limitelor si barierelor din calea manifestarii adevaratei noastre naturi care ne reintegreaza în unitatea a tot ceea ce exista, proces pe care l-am numit „elevarea constiintei”.

Desi aparent am descris doua miscari, una de expansiune printr-o cuprindere si integrare din ce în ce mai vasta a realitatii înconjuratoare, si una de interiorizare din ce în ce mai profunda pentru a patrunde în intimitatea realitatii noastre divine, ele (cele doua miscari) fac parte din acelasi proces de revelare, de dezvaluire a adevaratei noastre naturi, numita de noi Inima Spirituala.

În miscarea de patrundere în intimitatea realitatii noastre divine, exista senzatia ori perceptia strabaterii unor învelisuri care par sa acopere Inima Spirituala. Învelisurile despre care vorbim în aceasta descriere sunt numite în traditia yoghina „ko?a”.

Ele sunt în numar de cinci si încep de la cel mai subtil, asa numitul învelis de beatitudine, de fericire (?nandamayako?a) sau corp cauzal (k?ra?a ?ar?ra) si se încheie cu cel mai concret care este învelisul fizic (annamayako?a) sau corpul grosier sau fizic (sth?la ?ar?ra). Cele trei corpuri intermediare fac parte din asa-numitul corp subtil (s?k?ma ?ar?ra) si sunt (în ordinea descrescatoare) vijñ?namayako?a (învelisul cunoasterii superioare), manomayako?a (învelisul mentalului inferior) si pr??amayako?a (învelisul energetic sau al fortei vitale).

O alta miscare care poate sa defineasca drumul constiintei catre revelarea adevaratei noastre naturi este cea de ascensiune. Universul, asa cum îl cunoastem, este caracterizat de vibratie ca manifestare a energiei.

Conform teoriilor lui Einstein si ale mecanicii cuantice, totul în acest univers este energie si ea se diferentiaza prin „frecventa de vibratie”. Cu cât aceasta frecventa este mai joasa, cu atât acea energie este mai apropiata în manifestare de materie. Cu cât frecventa respectiva este mai înalta, cu atât nivelul de manifestare este mai subtil.

Din câte vedem de aici, exista si o a treia ”miscare” a constiintei care este descrisa ca o înaltare din plan în plan pâna la un nivel considerat cel mai înalt.

Orice cale spirituala autentica este cladita pe acelasi fundament universal si de neclintit si anume experienta directa. Din aceasta perspectiva nu este suficient doar sa fie cunoscute anumite învataturi spirituale.

Mai presus de aceasta cunoastere este gradul realizarii directe a unor experiente revelatoare. Din acest motiv urmarim sa abordam în lucrarea noastra aspectele practice fundamentale care sa îi ajute pe cei care ar dori sa practice si sa cunoasca. stiinta yoghina propune umanitatii o metoda practica eficienta si, am putea spune, perfect elaborata pentru a lua contact cu profunzimea fiintei, cu realitatea a ceea ce noi suntem.”

Ce parere ai despre cartea "Manual de yoga" ?

Cine a cumparat Manual de yoga, a mai cumparat si:
Superinteligenta
Michael Hutchinson
Tu esti placebo. Cum sa-ti transformi mintea in materie
Joe Dispenza
15 lucruri la care trebuie sa renunti pentru a fi fericit
Luminita Daniela Saviuc
Boala ca simbol. Manual de psihosomatica
Ruediger Dahlke
Relatii clienti
Abonare
Top vanzari
| Despre noi | Carti Online | Reguli confidentialitate | Sitemap |
© LIBRARIA BUCURESTI ONLINE