Harry "Rabbit" Angstrom se ?ntoarce, asa ar suna titlul de ziar pe care personajul principal al romanului lui Updike ar putea sa-l culeaga la linotip, chiar despre el ?nsusi.
Dupa zece ani de la ?nt?mplarile din Fugi, Rabbit, primul volum al tetralogiei construite ?n jurul aceluiasi (anti)erou, Harry Angstrom, "se ?ntoarce" blazat, anesteziat, rutinat de casnicia fara speranta cu Janice si slujba marunta de linotipist, las, dar plin de viata, ?nfricosat, dar plin de umor.
Cum Updike este cronicarul predilect al adulterului suburban, vechea infidelitate a lui Angstrom apare acum ?n oglinda: sotia lui, Janice, ?l paraseste pentru Stavros, un v?nzator de masini. Iata punctul de cotitura ?n viata lui Rabbit, care declanseaza o serie de reevaluari capitale. Rabbit ?ncepe din nou sa riste.
O cunoaste pe Jill, o adolescenta dependenta de droguri, careia ?i refuza -- o vreme -- avansurile. Jill i-l prezinta pe Skeeter, amicul ei negru, un chibit perfect, de un straniu tragism, care ?i revolutioneaza lui Rabbit c?teva dintre ideile rasiste.
Fara sa-si dea seama, Rabbit lasa ?n urma conservatorismul ?nchistat al clasei de mijloc americane si avanseaza treptat spre altceva -- o mai buna gestionare a deziluziei, a ratarii, a suferintei.
?ntoarcerea lui Rabbit este un roman la fel de paradoxal ca America anilor '60, maturata de v?ntul schimbarii, rupta ?ntre grandioasa reusita a lui Apollo 13 si tragedia Vietnamului.
Fascinat de limbajul astronautilor, de vechile expresii care deservesc explorarea unei lumi cu totul noi, John Updike reuseste sa-si insemineze textul cinematic, pus sub semnul prezentului, cu aluzii la un "dincolo" care ram?ne de explorat.
Nu numai Rabbit e mai matur ?n acest roman, ci si Updike, care scrie cu pofta, cu setea de a largi perspectiva si cu neasteptata compasiune.