In interiorul Pamantului. Al doilea tunel
"Misterul din Bucegi continua cu volumul final "In interiorul Pamantului. Al doilea tunel"!
Iata-ne ajunsi la volumul 5 al seriei Radu Cinamar ce a devenit celebra odata cu aparitia, în 2004, a controversatului „Viitor cu cap de mort”. Dupa o pauza de 7 ani, autorul uimeste si de aceasta data prin subiectul provocator adus în discutie - In interiorul Pamantului. Al doilea tunel.Radu Cinamar descrie în mod unic ce înseamna cu adevarat interiorul Pamântului, cum se poate ajunge acolo, ce se poate simti si care sunt efectele care decurg dintr-o astfel de experienta. El povesteste în detaliu unele dintre calatoriile sale în aceasta zona a planetei, însotind adeseori descrierile sale cu schite edificatoare.
„Probabil multi cititori îsi imagineaza ca Marea Galerie si Sala Proiectiilor reprezinta un fel de „muzeu” în care afluxul de oameni este continuu si destul de intens. Aici problema consta în a întelege corect natura descoperirii care a fost facuta. Ea comporta o serie de caracteristici care de multe ori sunt bulversante pentru psihicul si mentalul fiintei umane.
Cred ca cea mai potrivita redare a situatiei ar putea fi facuta prin expresia: „o neasteptata transformare de comportament si gândire”, imediat dupa ce se patrunde în Marea Galerie. O data ce ajungi în Sala Proiectiilor, mintea tinde sa fie izolata de amintiri sau de gânduri secundare. Într-un fel care cu greu poate fi descris, ea este cumva „suspendata” si „linistita”.
Gândurile sunt rare si ele se îmbina cu un gen de emotie foarte profunda, având aproape un caracter sacru. La început, atunci când am vizitat pentru prima data locul, am crezut ca aceasta senzatie este generata de maretia extraordinara a constructiei si a spatiului de acolo, de tehnologia foarte avansata si de ineditul situatiei în care esti pus atunci.
Totusi, în anii care au urmat mi-am dat seama ca fenomenul se repeta identic, ceea ce înseamna ca el nu se datoreaza unor tendinte subiective, ci este o consecinta a vibratiei foarte speciale care exista în acel loc.
Impresia generala este aceea de „alta lume” si aceasta nu doar prin specificul tehnologiei si al obiectelor din interior, ci mai ales printr-o „cunoastere intuitiva”, care apare si modifica natura gândurilor si actiunilor. Impulsul meditativ si de relaxare este foarte accentuat, iar launtric apare un gen de elan nedeslusit spre lucruri nobile, elevate, spre tot ceea ce este bun, frumos si plin de o aspiratie înaltatoare.
Ne-am dat repede seama ca accesul în acel loc special poate fi oferit doar unei anumite categorii de persoane, care trebuie sa aiba o pregatire adecvata din punct de vedere psihic si mental. Chiar si persoanele care au asigurat sarcinile de rutina pentru un timp au trebuit alese din rândul ofiterilor superiori sau au trebuit sa urmeze cursuri de pregatire speciale.
Fara un antrenament psiho-mental adecvat nu se poate patrunde în interiorul Salii, decât cu riscul unor manifestari ulterioare bizare. Cezar mi-a povestit ca aceste aspecte au fost întelese abia dupa ce s-a observat comportamentul straniu al unor soldati, care prin natura situatiei au fost prezenti în cadrul complexului din interiorul muntelui imediat dupa descoperirea lui. Acei oameni pareau rupti de realitate si nu au reusit sa-si revina complet decât dupa câteva saptamâni.
Functiile motorii sunt de asemenea afectate: miscarile devin rigide, trupul se misca greu, iar privirea ramâne atintita într-un singur punct, chiar daca exista stimuli sonori si vizuali puternici.
Tocmai de aceea s-a pus în mod special problema stabilirii unui program de pregatire si a unor teste adecvate pentru persoanele care patrund acolo. O data cu înfiintarea sectiunii de contrainformatii din cadrul Departamentului, pe care o conduc, am revizuit în mare parte acel protocol si l-am adecvat necesitatilor de moment.
Acesta a fost mereu unul dintre punctele sensibile în discutiile cu partenerii nostri din alte state. Ei par sa nu înteleaga faptul ca Sala Proiectiilor reprezinta mai mult decât o simpla cavitate fizica în interiorul muntelui, fie ea si foarte tehnologizata.
Într-adevar, putem vorbi despre o alta conceptie si viziune, despre o diferenta colosala de tehnologie, dar spatiul respectiv este de asemenea o „trecere”, iar acest aspect pare sa fie greu de conceput pentru stiinta moderna. Noi am ajuns destul de repede la concluzia ca, pentru a întelege corect ce reprezinta complexul subteran din muntii Bucegi, este necesar sa ne debarasam în mare parte de principiile si gândirea strict materialista a stiintei actuale.
O dovada în acest sens este ca pâna în 2010 savantii care au fost implicati în studiul locatiei nu au putut furniza niciun indiciu si nicio explicatie la feluritele aspecte si semne de întrebare pe care le-a ridicat locatia secreta din Bucegi.
Dar nu acesta reprezinta motivul principal. Cel mai important aspect este ca, o data ce se patrunde în interiorul muntelui, în Marea Galerie si mai ales în Sala Proiectiilor, frecventa de vibratie a fiintei biologice se schimba.
Aici se afla cheia întelegerii tuturor proceselor aparent ciudate care se petrec cu psihicul si mentalul omului, precum si perceptiile adeseori stranii care intervin atunci când se patrunde în cele trei tuneluri care pleaca din Sala Proiectiilor. Nu vreau sa anticipez, deoarece acesta este unul dintre subiectele principale despre care voi vorbi în acest volum.”"