Lumea virtuala. Avataruri si fantome
Mediile de socializare (Facebook, MySpace), avatarurile din jocurile video si comunicarea instantanee prin chat si prin telefonul mobil ne au bulversat obisnuintele si felul ?n care ne adresam unul altuia.
Miracolul ?ndragostirii si drama despartirii s au mutat pe site urile de ?nt?lniri amoroase si ?n lumi paralele de tipul Second Life, iar adolescentii se simt mai aproape de prietenii lor virtuali dec?t de membrii reali ai familiei. Plec?nd de la aceste mutatii, psihanalistul francez Serge Tisseron arata ?n ce fel adolescentii de azi redefinesc dorinta, relatia cu celalalt si perceptia realitatii.
Noile tehnologii sunt locul ?n care cautam un remediu contra stresului, depresiei, frustrarilor, traumelor si singuratatii, risc?nd sa ne pierdem busola ?n oceanul virtual. ?n fata acestui miraj al ecranelor si al internetului, psihoterapeutul francez ne readuce cu picioarele pe pam?nt, ?ndemn?nd la revalorizarea corpului si la redescoperirea poftei pentru jocurile de rol.
Cartea se adreseaza deopotriva psihologilor si parintilor.
Cine nu si a dorit vreodata sa aiba parte de toate beneficiile unei vieti ?n societate, bucur?ndu se ?n acelasi timp de avantajul solitudinii? Facebook, MySpace si Second Life ?ti permit sa te simti aproape de ceilalti, fara sa pierzi nimic din sentimentul de independenta. Pot sa ma angajez sau ma detasez cu un simplu clic. Dar sunt linistit cu at?t? Nu tocmai.
Autorul
Odata cu retelele virtuale interactive, se profileaza o ?societate a negarii", ca sa preluam excelenta formula a lui Serge Tisseron. Este o societate ?n care realitatea poate fi negata dupa bunul plac. Noua generatie a internetului a creat un univers ?n care ?utilizatorul" este rege peste noul tar?m al comunitatii virtuale si peste aceasta lume a ?comunitatilor" cu un aer sectar, compusa din microreligii private, ?n care cartea a disparut, las?nd loc pentru Google si Wikipedia.
Le Figaro
Serge Tisseron este psihiatru si psihanalist, fotograf si autor de benzi desenate. Director de cercetare la Universitatea Paris Vest Nanterre, urmareste trei domenii principale: traumele transgenerationale, relatia cu imaginile si schimbarile sociale si psihice aduse de noile tehnologii. La Editura Trei a mai fost tradus volumul Psihologia jocurilor video.