In Ochiul American, aparut tot la Paris in anul 1972, autorul, acum cu douazeci si trei de ani mai in varsta, denunta cu si mai multa acuitate si forta mecanismele si primejdiile universului nostru artificial in plina dezvoltare si pune fata in fata doua lumi diferite si opuse una celeilalte.
Din considerente biografice si bibliografice, nu ar fi drept ca acest prim roman al scriitorului C. Virgil Gheorghiu sa lipseasca din biblioteca niciunui admirator al sau.
...Ultima Ora e o prefigurare a romanului de mare succes, ORA 25? (...) Indiscutabil, asa este. Tema orei si succesiunea logica a acesteia fac o ... citeste mai departe
?Legenda unui castel b?ntuit, istoria unui paricid, povestea unui conflict ?ntre constiinta si datorie, misterul unor crime ?n serie, clasica povestire cu vampiri sau memoriile apocrife ale unui mierloi, toate acestea au ?n comun (indiferent ca e vorba de relatarea descarnata a lui Stendhal sau de stilul luxuriant al lui ... citeste mai departe
Acest roman intriga, hipnotizeaza, bulverseaza. Si, totodata, pune ?ntrebari.
Le Figaro
Forta romanului rezida ?n lipsurile lui. De-a lungul ?ntrebarilor ramase fara raspuns, a golurilor imposibil de umplut, se profileaza un personaj fascinant. Lucile, at?t de fragila, dar si at?t de hotar?ta, este infinit de emotionanta.
Intr-o gradina zoologica, un baiat pri?veste in ochiul deschis al unui lup. Un ochi prin care defileaza toata viata animalului.
Pentru a nu se deosebi de prietenul lui, copilul inchide si el un ochi. E o ocazie minunata pentru un pui de om care poseda un dar pretios: acela de a ... citeste mai departe
De-a lungul veacurilor, artistii au vorbit despre inspiratie, marturisind ca le vorbea Dumnezeu sau ?ngerii. ?n epoca pe care-o traim, astfel de conceptii, precum si aceea ca arta este o experienta spirituala, sunt rareori pomenite.
Si totusi, experienta centrala a creativitatii este mistica. Deschiz?ndu-ne ... citeste mai departe
Ghid al expresivitatii personajelor literare. Indiferent de gen, toate romanele de succes au un lucru ?n comun: EMOTIA.
Aceasta se afla la baza deciziilor, actiunilor si cuvintelor tuturor personajelor si determina mersul povestirii. Fara emotie, calatoria personajului este lipsita de scop.
Mizele ?nceteaza sa existe. Intriga devine o albie de ... citeste mai departe