Cei care pleaca si cei ce raman
Al treilea volum din Tetralogia Napolitana
În linistea cea mai deplina sau în mijlocul evenimentelor tumultuoase, atunci când ne simtim în siguranta sau în pericol, când suntem nevinovati sau imorali, suntem o multime formata din ceilalti. Iar aceasta multime e cu siguranta o binecuvântare pentru literatura.
(Elena Ferrante)
În al treilea roman al Tetralogiei Napolitane, Elena si Lila, cele doua fete cu care cititorii au facut cunostinta în Prietena mea geniala, au devenit femei.Lila si-a parasit sotul si confortul material, iar acum munceste în conditii foarte dure. .
Elena a studiat la Scoala Normala din Pisa si a publicat un roman de succes, care i-a deschis usile saloanelor selecte. Amândoua au refuzat sa se complaca într-o viata plina de nefericire, ignoranta si supunere, îmbratisând în schimb numeroasele oportunitati ale anilor ’70. În continuare le leaga o prietenie profunda, de nezdruncinat.
Înca de la aparitia romanului Prietena mea geniala, care deschide Tetralogia Napolitana, faima Elenei Ferrante a crescut enorm. .
Este considerata una dintre autoarele contemporane cele mai convingatoare, o stilista desavârsita, cu o intuitie artistica iesita din comun, care a câstigat admiratia mai multor scriitori celebri – Jhumpa Lahiri, Elizabeth Strout, Claire Messud – si a unor critici importanti: James Wood, John Freeman, Eugenia Williamson etc.
Dar fara îndoiala, primirea cea mai calduroasa a avut-o din partea cititorilor, care au descoperit o autoare care vorbeste într-un stil plin de frumusete si forta despre sentimentul de apartenenta la un loc, despre relatiile umane, dragoste, familie si prietenie.
Elena Ferrante este pseudonimul unei romanciere italiene. .
A publicat sase carti, printre care L’amore molesto (dupa care Mario Martone a facut un film omonim) si Zilele regasirii mele, descrisa ca „ravasitoare" de New York Times si ecranizata de Roberto Faenza.
La Pandora M au aparut primele doua romane ale Tetralogiei Napolitane: Prietena mea geniala si Povestea noului nume.
Toata lumea ar trebui sa citeasca orice poarta semnatura Elenei Ferrante. The Boston Globe
Personajele feminine ale Elenei Ferrante sunt autentice opere de arta. El País